Info online
Ankieta
Co Myślicie o Lini Włoskiej ?

Fantastyczna
Fantastyczna
8% [1 głos]

Znakomita
Znakomita
8% [1 głos]

Bardzo Dobra
Bardzo Dobra
46% [6 głosów]

Dobra
Dobra
23% [3 głosów]

Przeciętna
Przeciętna
15% [2 głosów]

Słaba
Słaba
0% [0 głosów]

Ogółem głosów: 13
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 13.05.18

Archiwum ankiet
Mała aktualizacja 4 maja
Krótka informacja: jutro na serwery zostanie wgrana mała aktualizacja. Z jej powodu serwery World of Tanks będą niedostępne (o 5:30 CEST) przez około 35 minut. W tej mikro-aktualizacji:

Naprawiono niektóre problemy techniczne.
Wersja 1.0.1 – lista zmian
DziennikAktualizacja 1.0.1 już prawie tu jest! Zaznaczcie w kalendarzach 3 maja i przejrzyjmy ponownie, co nadchodzi: linia włoskich czołgów średnich, powrót „Prowincji”, wydarzenie „Droga do chwały”, poprawki balansujące wybrane francuskie czołgi ciężkie i wiele więcej. Zaczynajmy!

Co nowego
Włoskie czołgi
rykoszet.info/wp-content/uploads/2018/03/Fiat_3000_1.jpg
W aktualizacji 1.0.1 zaryczą silniki 11 czołgów włoskich. Od wczesnych włoskich projektów na niższych poziomach, po powojenne maszyny na poziomach średnich i wysokich. Ta grupa ma spore szanse na wprowadzenie niezłego zamieszania w bitwach. Poziomy VIII-X mają na wyposażeniu nowy system automatycznego przeładowania, dobrą mobilność, niezłe możliwości opuszczenia działa i przyzwoitą siłę ognia. Te atrybuty umożliwią Wam analizę sytuacji na polu bitwy i przełączanie się na bieżąco pomiędzy trybem automatycznego przeładowania i pojedynczych strzałów. Gdy dotrzecie do VIII poziomu, to sami się przekonacie!
Przerobiona „Prowincja”
rykoszet.info/wp-content/uploads/2018/04/ISO4Zg9_qkw.jpg
Społeczność przemówiła, a my słuchamy: Powraca mapa z Włoch! Jest na tyle duża, by pomieścić czołgi od IV do X poziomu, jednocześnie utrzymując jedną z typowych jej cech: długie otwarte przestrzenie w poprzek centralnej doliny, które są głównym obszarem działań dla zwiadowców. Spore zmiany powinny zachęcić do bardziej aktywnej gry, wciągającej obie drużyny do walki w zwarciu. Wypróbujcie nową wersję mapy i dajcie nam znać, co o niej myślicie!
Linia frontu: Droga do chwały
rykoszet.info/wp-content/uploads/2017/04/WoT_Assets_Frontline_Artwork-1024x546.jpg
Od 7 maja [REGIONAL START TIME], zapraszamy do wzięcia udziału w czterotygodniowym wydarzeniu „Linia frontu: droga do chwały”, w którym do przejścia jest 30 poziomów. Będziecie się wspinać po stopniach, począwszy od szeregowca do generała, oraz zdobywać premie w postaci PD i przedmiotów z gry. Bitwy będą się toczyć na pojazdach VIII poziomu na mapie o wymiarach 3 × 3 km. Podzielona jest strategicznie na 3 fronty, na których jedna 30-osobowa drużyna atakujących bezustannie stara się podbić terytorium przeciwnika, a druga odpiera te ataki. Mechanika powrotu do gry, rezerwy bojowe, strefy naprawcze i uzupełnienia – wszystko to zostało zaprojektowane specjalnie dla tego trybu. Powinno to podkręcić wrażenia z gry, dając jednocześnie mocno strategiczną alternatywę dla bitew losowych. Bądźcie czujni, gdyż w tym tygodniu pojawi się pełny regulamin wydarzenia, więc przygotujcie się do bitwy!
UWAGA: Mimo że wydarzenie będzie dostępne w kliencie gry w momencie jego wprowadzenia, rozpocznie się dopiero 7 maja o godzinie 17:00.
Kupowanie pocisków i materiałów eksploatacyjnych
rykoszet.info/wp-content/uploads/2018/04/consumables.png
Od teraz pociski i materiały eksploatacyjne będą dostępne tylko za kredyty. Jest to jedna z najbardziej oczekiwanych przez społeczność zmian i jest to pierwszy krok ku przeróbce całej mechaniki. Całkowite wycofanie pocisków kupowanych za złoto zabierze trochę czasu. Ale kiedy „ekonomia pocisków” się ustabilizuje, zabierzemy się za równoważenie. Jak zwykle, będziemy Was informować o kolejnych krokach.
Równoważenie francuskich czołgów ciężkich
rykoszet.info/wp-content/uploads/2017/11/france_9nd2eif.jpg
Droga ku AMX 50 B często była nie lada wyzwaniem na średnich poziomach, gdzie BDR G1, ARL 44 i AMX M4 49 potrafiły wielu zniechęcić swoimi przeciętnymi parametrami dział i słabą ochroną. Aby upłynnić rozwój i zapewnić przyjemność z gry na całej linii, poprawiliśmy parametry stabilizacji celowania i penetracji dla działa DCA 30 kal. 90 mm. Powinno to zwiększyć szanse w walce z przeciwnikiem z tego samego poziomu. Więcej szczegółów na ten temat znajdziecie w notatkach zamieszczonych poniżej.

Lista zmian
Główne zmiany
Tryb linia frontu
rykoszet.info/wp-content/uploads/2018/05/frontline.png
W tym trybie można używać pojazdów tylko VIII poziomu.
Dwie drużyny, 30 na 30:
atakujący muszą zniszczyć przynajmniej trzy z pięciu celów (bunkrów) w określonym czasie;
obrońcy muszą bronić cele główne.


Pole bitwy
Rozmiar mapy: 9 kilometrów kwadratowych.
Pod względem funkcyjnym, mapa jest podzielona na 8 stref:
Linia 1: obszar startowy dla drużyny atakującej
Linia 2: obszar startowy dla drużyny broniącej się z bazami A, B i C
Linia 3: bazy D, E i F
Linia 4: strefa z celami głównymi (bunkrami)
Pod względem strategicznym, mapa jest podzielona na trzy fronty:
Front wschodni
Front środkowy
Front zachodni


Rozgrywka
Przed rozpoczęciem bitwy gracze z obydwóch drużyn są równo rozdzieleni na fronty (po 10 graczy).
Gracze po stronie atakującej zaczynają bitwę w 1 linii.
Gracze po stronie atakującej zaczynają bitwę w 2 linii.
W pierwszej fazie bitwy 3 linia nie jest dostępna dla graczy po stronie atakującej. Jeśli gracz na ofensywie wjedzie na 3 linię, zostanie zaatakowany przez siły powietrzne drużyny broniącej.
W pierwszej fazie bitwy 1 linia nie jest dostępna dla graczy po stronie broniącej. Jeśli gracz na defensywie wjedzie na 1 linię, zostanie zaatakowany przez artylerię drużyny atakującej.
Po rozpoczęciu bitwy, drużyna atakująca ma 12 minut, by zniszczyć cele główne (bunkry) znajdujące się w 4 linii.


Zajmowanie baz
Linie 2 i 3 mają po trzy bazy; na początku bitwy te bazy należą do drużyny broniącej.
W celu dotarcia do linii 3 drużyna atakująca powinna zająć bazy w linii 2.
Bazy są zajmowane w standardowy sposób z uwzględnieniem specyfiki trybu:
aby zająć bazę, gracze powinni wjechać do wnętrza okręgu bazy.
bazę może jednocześnie zajmować do 5 graczy.
wszyscy gracze powinni łącznie zdobyć 150 punktów zajęcia bazy, aby ją zdobyć.
jeśli atakujący otrzyma uszkodzenia podczas zajmowania bazy, jego postępy nie są zerowane, ale są zatrzymywane na 5 sekund.
aby wyzerować postępy zajmowania, broniący powinni zniszczyć atakującego znajdującego się w okręgu bazy.
Podczas zajmowania bazy w linii 2 (A, B lub C) do licznika czasu gry jest doliczane dodatkowe 120 sekund.
Podczas zajmowania bazy w linii 3 (D, E lub F) do licznika czasu gry jest doliczane dodatkowe 240 sekund.


System obrony baz
Bazy D, E i F (w linii 3) mają unikalny system obrony.
Prędkość zajmowania tych baz zależy od liczby baz zajętych w linii 2.
Jeśli drużyna atakująca zajęła jedną bazę w linii 2, będzie musiała zdobyć 400 punktów, aby zająć bazę w linii 3.
Jeśli drużyna atakująca zajęła dwie bazy w linii 2, będzie musiała zdobyć 250 punktów, aby zająć bazę w linii 3.
Jeśli drużyna atakująca zajęła trzy bazy w linii 2, będzie musiała zdobyć 150 punktów, aby zająć bazę w linii 3.


Dodatkowy czas:
Kiedy upłynie czas bitwy, ale chociaż jeden atakujący znajduje się w okręgu bazy, zostanie doliczony dodatkowy czas.
Maksymalnie można doliczyć 180 sekund.
Dodatkowy czas kończy się, jeśli atakujący nie zajmą bazy.
Jeśli drużyna atakująca zajmie bazę w dodatkowym czasie, to doliczony czas jest dodawany do aktualnego czasu gry.


Zajmowanie stref
Kiedy drużyna atakująca zajmie bazę, przejmuje kontrolę nad daną strefą. Przykład: jeśli drużyna atakująca zajmie bazę A, przejmuje kontrolę nad strefą położoną na froncie wschodnim linii 1.
Po zajęciu strefy przez atakujących obrońcy mają 60 sekund na jej opuszczenie. Po upłynięciu tych 60 sekund wszystkie pojazdy drużyny broniącej wciąż znajdujące się w tej strefie zostaną zbombardowane przez nalot.
Po zajęciu strefy przez drużynę atakującą następna strefa staje się dostępna do zajmowania. Przykład: jeśli atakujący zajmą bazę A, strefa D staje się dostępna do zajmowania.
Kiedy zostanie zajęta strefa w linii 3, linia 4 staje się dostępna, a drużyna atakująca może rozpocząć niszczenie głównych celów (bunkrów).
rykoszet.info/wp-content/uploads/2018/05/O3R0A8dFUU0-1024x576.jpg
Bunkry
Są to główne cele drużyny atakującej.
Wytrzymałość każdego bunkra wynosi 3500 PW.
Można je zniszczyć pociskami wystrzeliwanymi przez graczy.
Ich najgrubszy przedni pancerz wynosi 2000 mm.
Pancerz boczny jest gruby na 165 mm.
Tył jest wrażliwą stroną bunkrów (70 mm).
Pociski OB zadają bunkrom 50% swoich standardowych uszkodzeń.


Mechanika odradzania
Kiedy pojazd gracza zostanie zniszczony, gracz jest przenoszony do strefy odradzania (jeśli ma pojazdy dostępne do odrodzenia).
Na tym ekranie gracze mogą wybrać:
pojazd do odrodzenia w bitwie. Gracz może wybrać spośród wszystkich kupionych pojazdów VIII poziomu. Takie pojazdy powinny być naprawione i obsadzone pełną załogą.
materiały eksploatacyjne i pociski. Standardowe materiały eksploatacyjne i pociski będą uzupełniane automatycznie. Materiały eksploatacyjne i pociski premium będą uzupełniane tylko, jeśli są dostępne w magazynie gracza.
Preferowane skrzydło:
skrzydło, na którym gra obecnie więcej niż 15 graczy, nie jest dostępne do rozlokowania
ograniczenie dla dział samobieżnych wynosi trzy na skrzydło
Odradzanie zajmuje pewien czas:
zniszczony pojazd staje się niedostępny na dwie minuty.
odczekanie po odrodzeniu równe 30 sekund rozpoczyna się po wejściu gracza na ekran odradzania.
Liczba odrodzeń jest ustalana indywidualnie dla każdego gracza.
kiedy rozpoczyna się bitwa, każdy gracz ma do dyspozycji 2 odrodzenia.
co 5 minut drużyny otrzymują wsparcie, a każdy gracz otrzymuje dodatkowe odrodzenia.
gracz może zgromadzić maksymalnie do trzech odrodzeń.


Strefy naprawcze:
Gracze mogą używać stref naprawczych znajdujących się na polu bitwy.
Promień strefy naprawy wynosi 25 metrów.
Kiedy pojazd wjedzie do strefy naprawy, rozpoczyna się przywracanie jego wytrzymałości:
100 PW na sekundę
10% pocisków na sekundę (z początkowej liczby wyposażonych pocisków)
100 PW załogi na sekundę (warunkowo)
100 PW modułów (warunkowo)
Wszystkie pociski i materiały eksploatacyjne premium są uzupełniane tylko, jeśli są dostępne w magazynie.
Kiedy wytrzymałość pojazdu zostanie przywrócona do 100%, ta strefa naprawcza staje się niedostępna dla danego gracza przez 2 minuty.
Jeśli pojazd gracza otrzyma uszkodzenia podczas naprawy, ta strefa naprawcza staje się dla niego niedostępna na 25 sekund.


Rezerwy bojowe
W tym trybie będzie dostępnych sześć rezerw bojowych.
Ostrzał artyleryjski
Nalot
Lot rozpoznawczy: samolot zwiadowczy wykrywa pojazdy przeciwnika w określonym obszarze mapy.
Inżynieria: zapewnia stały bonus do prędkości zajmowania i uzupełniania. Przeciwnicy otrzymują zwiększony czas blokady zajmowania i można im całkowicie zablokować zajmowanie, wjeżdżając do okręgu zajmowania.
Zasłona dymna: podany obszar pokrywa chmura dymu, ukrywając pojazdy sojuszników
Inspiracja: załoga pojazdu i załogi pojazdów znajdujących się z niewielkim promieniu otrzymują bonus do swoich głównych kwalifikacji
Przed dołączeniem do bitwy gracze powinni wyposażyć potrzebne rezerwy bojowe w przeznaczonych na to miejscach.
Gracze będą dysponować od 1 do 3 miejsc na rezerwy bojowe (w zależności od typu pojazdu – 1 miejsce dla czołgów średnich i ciężkich, 2 miejsca dla niszczycieli czołgów i 3 miejsca dla czołgów lekkich i dział samobieżnych).
Każda rezerwa bojowa ma 5 poziomów.
Aby zwiększyć poziom rezerw bojowych, gracze będą musieli użyć punktów zaopatrzenia.
Punkty zaopatrzenia są zdobywane za każdy nowy poziom konta.


System stopni
Gracze będą otrzymywać stopnie za dobre wyniki w bitwie.
Im wyższy posiadany stopień na końcu bitwy, tym większy końcowy bonus do doświadczenia.
Jest łącznie 6 stopni:
Szeregowy: wszyscy gracze rozpoczynają bitwę z tym stopniem.
Sierżant: +10% do doświadczenia.
Porucznik: +25% do doświadczenia.
Kapitan: +50% do doświadczenia.
Major: +100% do doświadczenia.
Generał: +200% do doświadczenia.


Postępy w trybie
W trybie dostępnych jest 30 poziomów.

Gracze robią postępy poprzez toczenie bitew w trybie Linii frontu.
Na koniec każdej bitwy gracze otrzymują Punkty Sławy.
Liczba punktów będzie zależeć od stopnia zdobytego w bitwie:
Szeregowy: wszyscy gracze rozpoczynają bitwę z tym stopniem.
Sierżant: +150 punktów sławy
Porucznik: +250 punktów sławy
Kapitan: +600 punktów sławy
Major: +900 punktów sławy
Generał: +1200 punktów sławy
Po osiągnięciu następnego poziomu gracze otrzymają nagrody i punkty zaopatrzenia.


Prestiż
Po osiągnięciu maksymalnego poziomu gracze będą mogli zresetować swoje postępy.
Opcja Prestiż będzie dostępna trzykrotnie – maksymalny poziom może zostać wyzerowany trzy razy.
Gracze otrzymają unikatową nagrodę za każdy reset.
Prestiż zresetuje także poziomy Rezerw bojowych.
Po każdym wyzerowaniu postępów nagrody za poziomy będą ponownie dostępne.
Grafika i interfejs
[img]http://rykoszet.info/wp-content/uploads/2015/08/patchnotes-2.jpg[/img] is not a valid Image.
Wskazówki w grze
Dostępna będzie alternatywna wersja wskazówek wyjaśniających mechanikę i aspekty gry. Te wskazówki dostarczą dodatkowych informacji o złożonych aspektach gry, takich jak pociski, materiały eksploatacyjne, wyposażenie, moduły pojazdów, główne kwalifikacje członków załogi, umiejętności / atuty, tryby bitwy itp.Tego typu wskazówki będą wyświetlane po naciśnięciu klawisza Alt podczas oglądania standardowych wskazówek.



Ostrzeżenie o „podejrzanej wiadomości”
Jeśli otrzymacie wiadomość od osoby spoza Waszej listy znajomych, która nie jest członkiem Waszego klanu, pojawi się specjalne powiadomienie przypominające o potencjalnych problemach, które mogą się pojawić po otwarciu wiadomości od nieznajomych. Po kilkukrotnym zamknięciu tego ostrzeżenia nie będzie ono więcej wyświetlane.



Nowe zasady zakupu pocisków i materiałów eksploatacyjnych
Pociski i materiały eksploatacyjne premium można kupić tylko za kredyty.



Dodano informację o klanach w trybie TwierdzWskazówki w grze
Dostępna będzie alternatywna wersja wskazówek wyjaśniających mechanikę i aspekty gry. Te wskazówki dostarczą dodatkowych informacji o złożonych aspektach gry, takich jak pociski, materiały eksploatacyjne, wyposażenie, moduły pojazdów, główne kwalifikacje członków załogi, umiejętności / atuty, tryby bitwy itp.Tego typu wskazówki będą wyświetlane po naciśnięciu klawisza Alt podczas oglądania standardowych wskazówek.



Ostrzeżenie o „podejrzanej wiadomości”
Jeśli otrzymacie wiadomość od osoby spoza Waszej listy znajomych, która nie jest członkiem Waszego klanu, pojawi się specjalne powiadomienie przypominające o potencjalnych problemach, które mogą się pojawić po otwarciu wiadomości od nieznajomych. Po kilkukrotnym zamknięciu tego ostrzeżenia nie będzie ono więcej wyświetlane.



Nowe zasady zakupu pocisków i materiałów eksploatacyjnych
Pociski i materiały eksploatacyjne premium można kupić tylko za kredyty.



Dodano informację o klanach w trybie Twierdz
rykoszet.info/wp-content/uploads/2017/07/684x112_wR8WCnE.jpg
W trybie Twierdz dodano funkcję wyświetlania najlepszych klanów (według klasyfikacji Elo) podczas oczekiwania na przeciwników w potyczkach i natarciach, a także podczas oczekiwania na nową bitwę w natarciach. Każda dywizja ma swoje najlepsze klany.

W ramach tej informacji zostaną pokazane emblemat klanu, znacznik klanu, pozycja w rankingu i klasyfikacja Elo.

Mapy
rykoszet.info/wp-content/uploads/2018/05/province.png
Dodano nową mapę letnią: Prowincja (dostępna dla pojazdów poziomów IV-Х).
Przesunięto punkty pojawiania się obu drużyn dalej od centrum mapy Lodowiec. Teraz są na niej wyznaczone specjalne punkty pojawiania dla poszczególnych typów pojazdów.
Usprawnienia i poprawione błędy
Naprawiono problem niepoprawnego wyświetlania wartości kamuflażu dla unikalnych pojazdów premium.
Poprawiono dynamiczne zabrudzenia pojazdów.
Naprawiono pewną liczbę błędów związanych z wyglądem przebić, brakującymi efektami dźwiękowymi trafień w pojazd gracza i niepoprawnym wyświetlaniem wskaźnika przebicia.
Włochy
rykoszet.info/wp-content/uploads/2018/04/italy.png
Dodano następujące pojazdy (poziomy I-X):
(Czołg lekki I poziomu) Fiat 3000
(Czołg lekki II poziomu) L6/40 i M14/41
(Czołg średni II poziomu) M14/41
(Czołg średni III poziomu) M15/42
(Czołg średni IV poziomu) P26/40
(Czołg średni V poziomu) P.43
(Czołg średni VI poziomu) P.43 bis
(Czołg średni VII poziomu) P.43 ter
(Czołg średni VIII poziomu) P.44 Pantera
(Czołg średni IX poziomu) Prototipo Standard B
(Czołg średni X poziomu) Progetto M40 mod. 65
Dodano nowych członków włoskich załóg: łącznie 21 załogantów i 23 załogantki.

Zmiany w charakterystykach technicznych następujących czołgów
rykoszet.info/wp-content/uploads/2015/11/img_16112015_143222.png
wot-news.com/uploads/icons/small/germany-g92_vk7201.png
Ulepszono pancerz boczny kadłuba i wieży;
Zmieniono penetrację pocisku Gr 39 H3A G dla działa 15 cm Kw.K. L/38 z 334 mm na 350 mm.
http://wot-news.com/uploads/icons/small/germany-g92_vk7201.png VK 72.01 (K)

Ulepszono pancerz boczny kadłuba i wieży;
Zmieniono penetrację pocisku Gr 39 H3A G dla działa 15 cm Kw.K. L/38 z 334 mm na 350 mm.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

http://wot-news.com/uploads/icons/small/china-ch25_121_mod_1971b.png 121B

Zamieniono silnik 12150L7 (580 KM) na silnik 12150L7B (700 KM).
Zmniejszono rozrzut przy obrocie wieży działa 105 mm L7C o 17%.
Zmieniono czas ładowania działa 105 mm L7C z 10,2 s na 8,7 s.
Zwiększono zasięg widzenia z 400 m na 420 m.
Zwiększono penetrację pocisku HEAT M456 z 330 mm na 350 mm
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

http://wot-news.com/uploads/icons/small/usa-a92_m60.png M60

Zmniejszono rozrzut z 0,35 na 0,33 m.
Zmniejszono rozrzut przy obrocie działa 105 mm Gun M68 o 20%.
Zmieniono czas celowania z 1,8 s na 1,6 s.
Zwiększono penetrację pocisku HEAT-T T384E4 z 330 mm na 350 mm.
Zwiększono prędkość maksymalną z 48,3 km/godz. na 60 km/godz.
Zmniejszono prędkość jazdy wstecz z 20 km/h na 23 km/h.
Zwiększono moc silnika z 750 k.m. na 950 k.m.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

http://wot-news.com/uploads/icons/small/usa-a95_t95_e6.png T95E6

Zamieniono silnik Continental AOI-1195-5 (560 KM) na silnik Continental AOI-1195-5A (750 KM).
Zmniejszono rozrzut podczas ruchu o 25%.
Zmniejszono rozrzut podczas obrotu kadłuba o 25%.
Zmniejszono czas ładowania działa 120 mm Gun T123E6 z 9,12 s na 8 s.
Zwiększono wytrzymałość z 2000 PW do 2150 PW.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

https://ru-wotp.wgcdn.co/static/5.20.0_770946/wotp_static/img/core/frontend/scss/common/components/widgets/content-tank/img/italy.png P.44 Pantera (poziom VIII)

Zmieniono rozrzut działa Cannone da 90/53 z wieżą P.44 Pantera prima variante z 0,36 na 0,35 m.
Zmieniono rozrzut działa Cannone da 90/74 z wieżą P.44 Pantera prima variante z 0,36 na 0,35 m.
Zmieniono rozrzut działa Cannone da 90/53 z wieżą P.44 Pantera seconda variante z 0,35 na 0,34 m.
Zmieniono rozrzut działa Cannone da 90/74 z wieżą P.44 Pantera seconda variante z 0,34 na 0,33 m.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

https://ru-wotp.wgcdn.co/static/5.20.0_770946/wotp_static/img/core/frontend/scss/common/components/widgets/content-tank/img/italy.png Prototipo Standard B (poziom IX)

Zmieniono rozrzut działa Cannone da 90 Rh z wieżą Prototipo Standard A (W 2) z 0,34 na 0,33 m.
Zmieniono rozrzut działa Cannone da 105 Rh V1 z wieżą Prototipo Standard A (W 2) z 0,36 na 0,35 m.
Zmieniono rozrzut działa Cannone da 90 Rh z wieżą Prototipo Standard B (R 1) z 0,33 na 0,32 m.
Zmieniono rozrzut działa Cannone da 105 Rh V1 z wieżą Prototipo Standard B (R 1) z 0,36 na 0,35 m.
Zmniejszono o 12% rozrzut działa Cannone da 105 Rh V1 z wieżą Prototipo Standard B (R 1) podczas obrotu wieży.
Zmniejszono o 12% rozrzut działa Cannone da 105 Rh V1 z wieżą Prototipo Standard A (W 2) podczas obrotu wieży.
Zmieniono czas celowania działa Cannone da 105 Rh V1 z wieżą Prototipo Standard B (R 1) z 2,5 na 2,3 s.
Zmieniono czas celowania działa Cannone da 105 Rh V1 z wieżą Prototipo Standard A (W 2) z 2,5 na 2,4 s.
Zmieniono czas przeładowania w obrębie magazynka działa Cannone da 105 Rh V1 z wszystkimi wieżami z 3,25 na 3,0 s.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

https://ru-wotp.wgcdn.co/static/5.20.0_770946/wotp_static/img/core/frontend/scss/common/components/widgets/content-tank/img/italy.png Progetto M40 mod. 65 (poziom X)

Zmniejszono rozrzut z 0,34 na 0,33 m.
Zmniejszono rozrzut podczas obrotu wieży o 14%.
Zmieniono czas celowania z 2,3 s na 2,1 s.
Zmieniono czas przeładowania w obrębie magazynka z 2,75 s na 2,5 s.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

http://wot-news.com/uploads/icons/small/france-f05_bdr_g1b.png BDR G1 B

Zmniejszono rozrzut podczas ruchu dla zawieszenia Baudet-Donon-Roussel G1 o 6%.
Zmniejszono rozrzut podczas ruchu dla zawieszenia Baudet-Donon-Roussel G1 o 7%.
Zmniejszono rozrzut podczas obrotu kadłuba dla zawieszenia Baudet-Donon-Roussel G1 o 6%.
Zmniejszono rozrzut podczas obrotu kadłuba dla zawieszenia Baudet-Donon-Roussel G1 o 7%.
Zmieniono rozrzut działa 90 mm DCA 30 dla wieży FCM F1 z 0,4 m na 0,38 m.
Zmniejszono rozrzut przy obrocie wieży działa 90 mm DCA 30 dla wieży FCM F1 o 19%.
Zmieniono czas ładowania działa 90 mm DCA 30 dla wieży FCM F1 z 9,5 s na 8,8 s.
Zmieniono wytrzymałość pojazdu z wieżą FCM F4 z 600 na 650 PW.
Zmieniono wytrzymałość pojazdu z wieżą FCM F1 z 650 na 700 PW.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

http://wot-news.com/uploads/icons/small/france-f06_arl_44.png ARL 44

Zmniejszono rozrzut podczas ruchu dla zawieszenia ARL 44 o 13%.
Zmniejszono rozrzut podczas ruchu dla zawieszenia ARL 44 bis o 14%.
Zmniejszono rozrzut podczas obrotu kadłuba dla zawieszenia ARL 44 o 13%.
Zmniejszono rozrzut podczas obrotu kadłuba dla zawieszenia ARL 44 o 14%.
Zmniejszono rozrzut przy obrocie wieży działa 90 mm F3 dla wieży ARL 44 o 12%.
Zmieniono czas celowania działa 90 mm F3 dla wieży ARL 44 z 2,9 s na 2,7 s.
Zmieniono penetrację pocisku Prf. mle. 1940 dla działa 105 mm Canon 13TR ze 165 mm na 175 mm.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

http://wot-news.com/uploads/icons/small/france-f07_amx_m4_1945.png AMX M4 mle. 45

Zmniejszono rozrzut podczas ruchu dla zawieszenia AMX M4 mle. 45 o 17%.
Zmniejszono rozrzut podczas ruchu dla zawieszenia AMX M4 mle. 45 bis o 18%.
Zmniejszono rozrzut podczas obrotu kadłuba dla zawieszenia AMX M4 mle. 45 o 17%.
Zmniejszono rozrzut podczas obrotu kadłuba dla zawieszenia AMX M4 mle. 45 bis o 18%.
Zmniejszono rozrzut przy obrocie wieży dla działa 105 mm Canon 13TR zamontowanego na wieży AMX M4 mle. 45 o 29%.
Zmniejszono rozrzut przy obrocie wieży działa 105 mm Canon 13TR dla wieży ARL 44 o 25%.
Zmieniono czas celowania działa 105 mm Canon 13TR dla wieży AMX M4 mle. 45 z 2,9 s. na 2,7 s.
Zmieniono czas celowania działa 90 mm DCA 45 dla wieży AMX M4 mle. 45 z 2,9 s. na 2,7 s.
Zmieniono czas celowania działa 105 mm Canon 13TR dla wieży AMX M4 mle. 44 z 2,9 s. na 2,7 s.
Zmieniono penetrację pocisku Prf. mle. 1940 dla działa 105 mm Canon 13TR ze 165 mm na 175 mm.
Ź: Portal EU
Wersja 1.0.1 – data wprowadzenia
DziennikOficjalnie, aktualizacja 1.0.1 trafi na serwery już jutro.

Witajcie Czołgiści,
Z radością pragniemy poinformować o aktualizacji World of Tanks do wersji 1.0.1. Z powodu aktualizacji, serwery World of Tanks będą niedostępne w dniu 03.05.2018 w godzinach od 02:30 CEST do 10:00 CEST.

Dodatkowo w związku z tym:
Portal klanowy (eu.wargaming.net/clans) będzie niedostępny od 02:30 CEST 03.05.2018 do 09:00 CEST 03.05.2018;
Mapa globalna będzie zamrożona od 05:00 CEST 03.05.2018 do 05:00 CEST 04.05.2018.

rykoszet.info/wp-content/uploads/2018/05/O3R0A8dFUU0.jpg
Katiusza
Dziennik”Katiusza” to nazwa wspólna trzech wyrzutni rakietowych, montowanych na ciężarówkach: BM-8, BM-13 i BM-31 – każdy z nich był innego kalibru. BM-8 – 82 mm, BM-13 – 132 mm i BM-31 – 310 mm.

Związek Radziecki był w zasadzie jedynym państwem, który w XX-leciu międzywojennym dostrzegł wagę samobieżnej artylerii rakietowej. Pierwsze próby prowadzono już w 1938 r., ale problemy techniczne spowodowały, że zaledwie 40 wyrzutni było gotowych w momencie ataku Niemiec na ZSRR.

Katiusze wykorzystano pierwszy raz bojowo podczas walk o Smoleńsk w lipcu 1941 r. Była to tak tajna broń, że początkowo jej obsługę stanowili wyłącznie żołnierze NKWD, którzy mieli nie dopuścić do jej przechwycenia przez wroga. Jednak z czasem Niemcy stworzyli własne wieloprowadnicowe wyrzutnie rakietowe – Nebelwerfery – a Katiusz przybywało tyle, że zaczęto tworzyć całe brygady i dywizje artylerii rakietowej, przez co obsługę Katiusz wzięła na siebie Armia Czerwona. Najmniejszą jednostką był dywizjon, liczący cztery wyrzutnie. Początkowo montowano je na radzieckich ciężarówkach ZiS-5, ale wraz z postępem Lend-Lease większość zamontowano na amerykańskich Studebakerach, zwłaszcza, że wyrzutnie BM-13 i BM-31 były bardzo ciężkie.

Katiusze stały się standardowym widokiem podczas kolejnych ofensyw Armii Czerwonej, a ich charakterystyczny ryk towarzyszył żołnierzom pod Stalingradem, Kurskiem, czy wreszcie podczas szturmu samego Berlina. Pod koniec wojny RKKA dysponowała blisko 7 tysiącami Katiusz.

Mimo niezbyt dobrej celności, wykorzystanie Katiusz miało doskonały efekt psychologiczny – używano ich w sposób masowy na niewielkiej przestrzeni, przez co były w stanie przeorać dany odcinek. Szczególnie przydatne były podczas ostrzałów miast-twierdz. W dodatku, charakterystyczny ryk Katiusz budził lęk w każdym, kto go słyszał.

www.dom1n.com/wp-content/grand-media/image/original/30708775_1917605491617559_585834313436153427_n.jpg

ź: II wojna światowa w kolorze
Zasłona dymna w World of Tanks!
DziennikW najnowszej aktualizacji wraz z nowym trybem gry o nazwie Linia Frontu zagości kilka nowych elementów, w tym te, które dotychczas widziane były jedynie w innych grach produkcji Wargaming.net jak World of Warships. Jednym z takich materiałów jest na przykład zasłona dymna. Póki co jest to rzecz, której możemy użyć tylko w tym trybie, ale kto wie czy nie zagości w przyszłości także podczas bitew klanowych? Dajcie znać co o tym sądzicie. Poniżej z kolei krótki film z demonstracją. Co do samych „statystyk” takiej zasłony dymnej przedstawiamy je poniżej:

Czas odnowienia: 320 sekund
Opóźnienie: 5 sekund
Obszar (długość, szerokość): 200m x 50m
Kwadraty na mapie: 5
Czas trwania: 30 sekund


Ź: WoT Express
Dmitrij Łoza i jego czołg M4-A2 Sherman dostępny w sklepie premi
DziennikDmitrij Łoza i jego czołg M4-A2 Sherman dostępny w sklepie premium Z okazji tegorocznej Parady wojskowej do sklepu dodano nowy pojazd dowodzony przez radzieckiego bohatera. Oprócz tego dostępny będzie popularny czołg berliński Cromwell B. Pojazdy dostępne w trzech zestawach.

Sherman walczący po stronie sił radzieckich pod dowództwem Dmitrija Łozy. Czołg ten najlepiej sprawdza się w walce zza wzniesień, podobnie do jego amerykańskiego odpowiednika. Pokazuj przeciwnikom tylko swoją wieżę i sukcesywnie pozbawiaj ich PW. Oprócz maszyny otrzymasz też Dmitrija Łozę jako jej dowódcę z atutem Szósty zmysł, a także resztę załogi. Czas napisać swoją historię!

M4-A2 Sherman + miejsce w garażu + 100% załoga oraz Dowódca z atutem szósty zmysł za 61,59 zł;
M4-A2 Sherman + miejsce w garażu + 100% załoga oraz 4 dodatkowe przedmioty za 120,29 zł;
M4-A2 Sherman + miejsce w garażu + 100% załoga oraz 11 dodatkowych przedmiotów za 280,75 zł.
Wprowadź do swojego arsenału czołg, który walczył niegdyś pod Berlinem. Ta potężna brytyjska maszyna nagina zasady swoim unikatowym stylem gry, łączący elementy czołgu lekkiego i średniego, a także dobrze sprawuje się w roli zwiadowcy. W komplecie znajdziesz także unikatowy kamuflaż oraz w pełni wyszkoloną załogę z atutem „Braterstwo broni”!

Cromwell B + miejsce w garażu oraz 100% załoga (+BIA) za 58,01 zł;
Cromwell B + miejsce w garażu + 100% załoga (+BIA) oraz 3 dodatkowe przedmioty za 120,29 zł;
Cromwell B + miejsce w garażu + 100% załoga (+BIA) oraz 10 dodatkowych przedmiotów za 280,75 zł.
Oferta specjalna: Majówka
DziennikOferta specjalna: Majówka Na początek gorącego maja przygotowaliśmy dla Was trochę misji. Zbierzcie wymagane żetony i uzupełnijcie zapasy materiałów eksploatacyjnych premium oraz rezerw osobistych. To zdecydowanie dobry sposób na rozpoczęcie miesiąca w World of Tanks.

Poniższe misje będą dostępne od 7:00 we wtorek, 1 maja do 7:00 w piątek, 4 maja.

Postęp budowy
Nagroda

Duży zestaw naprawczy
Żeton na misję „Gotowy na wszystko” i „Postęp budowy”
Cel

Zdobądźcie 5000 PD w dowolnej liczbie bitew.
Ograniczenia

Do trzech razy dziennie.
Tylko bitwy losowe.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Gotowy na wszystko
Nagroda

3x Duży zestaw naprawczy
3x Duża apteczka
3x Automatyczny system gaśniczy
Cel

Zbierzcie 4 żetony za misję „Postęp budowy”.
Ograniczenia

Raz na konto.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Przyspieszenie rozwoju
Nagroda

4x Rezerwa osobista: +100% PD przez 2 godziny
4x Rezerwa osobista: +200% PD załogi przez 2 godziny
Cel

Zbierzcie 7 żetonów za misję „Postęp budowy”.
Ograniczenia

Raz na konto.
Kolekcjonerska perełka tygodnia: Pz.Kpfw. B2 740 (f)
DziennikKolekcjonerska perełka tygodnia: Pz.Kpfw. B2 740 (f) Tym razem w ramach kolekcjonerskiej perełki mamy czołg ciężki IV poziomu Pz.Kpfw. B2 740 (f). Pojazd dostępny w dwóch zestawach.

Pz. B2 był francuskim pojazdem, który został zajęty przez Niemców i wyposażony w szybkostrzelne i precyzyjne działo. Dzięki grubemu francuskiemu pancerzowi, Pz. B2 stał się twardym orzechem do zgryzienia dla każdego przeciwnika, który stanie mu na drodze. Wisienką na torcie jest preferencyjne traktowanie przez mechanizm losujący, dzięki czemu grając Pz. B2 nigdy nie będziesz musiał walczyć z pojazdami wyższych poziomów.

Czołg + miejsce w garażu + 1 300 złota oraz 30 dni konta premium za 80,18 zł;
Czołg + miejsce w garażu + 4 000 złota oraz 3 dodatkowe przedmioty za 120,32 zł.
Majowe promocje na EU
DziennikMajowe promocje na EU Nadszedł piękny maj, a to znaczy, że mamy dla Was dużo ciekawych wydarzeń i kolejne promocje w grze! Obejrzyjcie ten filmik, aby dowiedzieć się, co Was czeka w misjach i ofertach specjalnych na przyszły miesiąc! I nie zapomnijcie wziąć udział w konkursie dla subskrybentów naszego kanału!
https://www.youtu...dPGeZQEZDU
Ruszyła Mapa
GryPrzypominam Iż Ruszył kolejny sezon Mapy Globalnej zachęcamy do Aktywnej i dobrej gry :)
MIRKO KONIEC SEZONU MG
GryZakończył się kolejny sezon na mapie globalnej. Jako klan udało nam się zająć w nim 20. miejsce, co możemy uznać na sukces.
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło

Zgadzam się z regulaminem
Zapamiętaj mnie


RickDeckardPL RickDeckardPL
15 tygodni Offline
iSPEED iSPEED
15 tygodni Offline
rosol3 rosol3
22 tygodni Offline
NyguS NyguS
24 tygodni Offline
tomek_661 tomek_661
31 tygodni Offline
MirkoCzat
Musisz być zalogowany żeby wysyłać wiadomości.

23-10-2018 13:31
eelgnacko

23-05-2018 23:36
jak tam na kampanię gotowi? xD

16-05-2018 11:10
Fajne to kw-2 z WH:40k bo załoga ma 0 perka bia zastanawiam się nad zakupem załóg nigdy za wiele.

15-05-2018 09:26
30 dni premium + L-60 gratis

15-05-2018 09:23
Pz IV schmallturm w sklepie premium!

© 2008-2011 Wargaming.net ®. All rights reserved.